Tuesday, January 11, 2011

SULAM MANIK TABUR SANG PUTERI


Salam sayang buat semua,
Saja nak kongsi.. Dua bulan sebelum raya 2010 hari tu saya sempat jahit baju 2 puteri kesayangan dengan tema color kuning. Material kain yang dipilih adaklah jenis plain satin sama ngan baju melayu sang bapa. bak kata kawan-kawan saya tak sah kalau baju saya atau anak2 tidak bermanik. berkebetulan saya sedang belajar jahit manik secara online dengan www.sri2u.com so, apa yang dah dipelajari diapplykan pada baju sang puteri. masa ni tengah sarat mengandung, kepala ligat pusing nak jahit manik jenis apa yang simple dan senang, sesuai dengan keadaan saya dan tambahan saya ni baru jer berjinak ngan manik. pikir-punya pikir teknik paling senang dan cepat adalah manik tabur. Alhamdulillah siap jugak  sulaman manik kat baju kedua puteri saya walaupun tak seberapa tapi ok lah pada org yang baru belajar cam saya nikan..Layan jer lah...
Kakak punyer..dia taknak batu -batu mcm adik..jadi sy. boh kristal diamond jer..plus ngan manik 4 segi

Ini adik punyer..dia tak kesah ..."time acih .ibu jait manik baju adik"..katanya..dlm telo..


Baju Kakak - Raya 2009
Lengan baju kakak
Ini adik punye...ringkas sikit dari kakak...biasalah..adik kene beralah.



SHARE THIS

Facebook Comment

0 ulasan:

Sebarang cadangan, pandangan & komen sangat dialukan bagi menambahbaik mutu blog ini. Terima kasih.