Friday, June 10, 2011

SF OH SF (SHIMMERING FLORAL)

Salam semua,
Fuh!..akhirnya berjaya gak aku siapkan manik kat baju kawan kesayangan aku nih..punyalah lama ambik masa sampai 2 bulan. Aku pon tak taw nape nyer boleh jadi lambat sesangat rope itu. Pegang jap letak..macam-macam hal. bila nak jait jer baju dia.. ada jer benda2 yg menghalang aku memulakannya. Pastu al kisahnye.. bila dah siap sebelah..semangat nak menyudahnyer berkobar-kobar. jait sebelah agi..Ya Allah!..apa jadi? ....Dia jadi besar..la plak sebelah sini...adoh!.. Grrr!!! ..satu lagi cabaran lam memanik.. rasanyer dah ukur cun dah..tapi agaknyer disebabkan kainnya lembut, licin dan nipis maka terjadilah perkara-perkara di luar jangkaan nih..apa lagi tertangguh lagi lah baju makcik ni sorang. Sorrylah sayang ek...(elly).
Al kisah nak membukanya balik dah satu hal.....dengan mcm-mcm karenah anak2 , kerja off, kerja rumah...hurm... TST dah ler yer para beaders. Aku kuatkan jugak semangat tuk menyudahkan baju ni. Last2, time cuti seminggu nih...hurm bab cuti nipun satu hal..plannyer nak balik kampung..tah macam maner x jadi ler plak..sudahnyer aku cuti dok kat umah jerler...jadi housewife sepenuh masa. tak pelah gak.. at least aku leh siapkan projek SF kawan aku nih. Apa lagi guna Gear 5 lah time ni..berpasang lagi baju org tak buat manik ni. pikir-punya pikir disebabkan kain ni lembik, aku gunakan kertas gam tampal kat bhgn tangan yg nak dijait tu..hurm..barulah sama n tegap jer duduknyer SF ni..
Maka tanggal 8/6/2011 siaplah sudah baju kawan kesayangan aku.. Harap2 dia puas hatilah...Berapa Regenyer...hurm...aku dah agak mesti kawan aku ni terkejut.....tapi nak wat lagu mane..itulah harganyer ....
To my Dearest Elly: Sorry sesangat coz lambat nak siapkan baju ko...aku harap ko suka ngan hasil yang dah aku buat....dan jangan Serik ye sayang...

For all Beaders..just to share the tips;
1. Guna kertas Gam yang paling Nipis tuk buat SF atau crumble senang kita nak jait.
2.SF Biasanya kene Guna benang 4 lembar, tapi untuk Ciffon kene guna 2 lembar cam biasa jer sebab kain dia nipis n cepat koyak bila tarik.
3. Matikan banyak sikit untuk kain jenis lembut, lembik dan nipis ni (fragile). kalau tak nanti dia akan terkeluar dan habis terburai ...Haru jadinyer.

Itu saja dear.... skg sila lah jamu mate...SF (Bloom of flower)






SHARE THIS

Facebook Comment

0 ulasan:

Sebarang cadangan, pandangan & komen sangat dialukan bagi menambahbaik mutu blog ini. Terima kasih.