Sunday, June 19, 2011

CHU-CHU SHOPPING CENTRE-KTMB

19 JUN 2011
Jam 7.35am tadi baru terjaga dari tidur... maklumlah bendera jepun..lajak jer lah kan..lagipon badan tak berapa sihat, dengan baby sekali demam, batuk n selsema...cam gitu gak aku..bila baby tak chat jer..mak baby mesti kene effect dia..itulah dia pengorbanan sorang ibu.
Umph.. bukan pasal demam yg aku nak crite sebenarnya..aku nak citer pasal mimpi aku..tetiba jer aku diberi mimpi tentang idea,..tah apa2 tah..dek kerana terlalu memikirkan idea apa aku nak propose untuk Dana 1 Belia.....korang tau tak pasal Dana nieh..wei..dah ramai yg dapat tau..aku teringin gak nak cuba nasib..salah sorang kawan aku kata aku ni banyak idea tapi lambat nak bertindak..ikut2 kan memang aku ni banyak idea..leh dikatakan dah jadi ceret-beret idea dah..cuma tak der org nak sambut jer idea aku tuh..bak kata Irfan Khairi..setiap idea yg keluar w/pon bodoh..just tulis jer.. sebut pasal Dak Irfan ni.., dah lama aku tak baca buku-buku motivasi diri dan perniagaan semenjak last penulisan aku tulah..tapi , buku Billi Lim tu habis aku baca cuma tak sempat nak ulas jer dek kerna pada masa tu..aku selalu jer kuar masuk hospital..semua ngan semangat.., motivasi aku..ke arah tu..tersenyap kejap..sehinggalah hari ni..aku termotivasi sikit ngan Dana 1 belia nieh..mulalah aku tercari-cari balik buku2 yang dah penah aku beli dan baca..betul u...motivasi ni kene selalu ada, kita kena cari kat mana dan macamana cara nak memotivasikan diri kita sendiri tak kisahlah motivasi untuk berniaga ker, kerja ker, rumahtangga ker..dan macamlah..pengalaman aku sendirilah..sebelum ni bila aku baca dan praktikkan apa yang dicakapkan lam book motivasi dorang tu..memang ketara..aku tak rasa letih dan aku sentiasa bersemangat..walaupun tak ada org pon tau dan org pon tak kesah ngan semangat kita..tapi,  ada aku kesah sume tuh...lantaklah..apa yang penting..aku kene motivasikan diri aku sentiasa.
Alamak..membebel lagi aku nieh..macamlah aku ni pakar motivasi ek..tak per... sharing is caring..lau korang rasa boleh pakai korang pakailah ..tak rugi pon..akupon dapat pahala...motivasi gak tu kan..hurmm dah lah  aku nieh nak citer pasal mimpi idea aku tuh tadi..
Hurm last mimpi aku tuh aku tengah bertekak ngan taylor aku ..tapi yg bestnyer dia bukak kedai kat dalam train..keretapi..apa kaitanlah plak ek..tapikan bila aku pikir balik..bagus gak mimpi tu..tetiba jer idea datang..aku rasa mcm nak gi proposed jer kat boss paling....3 besar KTMB kita kat Malaysia ni..soh depa buat..dan khaskan satu gerabak dalam train ke express dorang khusus untuk gedung beli-beli , blah.. Disebabkan aku ni orang lam bidang textile dan fashion aku syorkan dorang buat Chu-Chu Shopping Centre ( nama ni yg ada lam kepala aku saat ni..lau korang ada nama lagi best leh lah share)   ni untuk jual kain, handbag, kasut pakaian dan kraftangan Malaysia dan jgn lupa letakkan sudut khas untuk tailoring ....target market utama  ..of couselah penumpang keretapi..sbbnyer bagi perjalanan jauh..mesti dorang borring..xtvt yg boleh dibuat..baca buku..tgok pemandangan, lau mlm mana nak nampak ape..hu3 pengalaman ngan keretapi nieh..maklumlah aku kan anak org kerja KTMB..dripada dorang tidur..lau ada Chu-Chu Shopping Centre ni adala gak xtvt menarik sikit yg dorang leh buat...selain dri penumpang, customer gak boleh diperluas kepada orang ramai.. marketing mesti powerlah....secara tak langsung..Kementerian Pelancongan pon leh tarik orang untuk datang ke Malaysia..
Gambar kat bwah ni aku download dr tenet jer..tgh usha3 design mane yg sesuai lam gerabak..he3..   yo, yo, o jer aku ni ek..kita kena berangan dulu sebelum bina sebuah impian untuk dijadikan kenyataan..poyos lah..mcm pernah dengar jer ayat ni...
LIKE SHOPPING IN THE AIR...-YEEHA...

DESIGN NI PON OK KAN KAT LAM TRAIN TU..

NI PON OK GAK..

NI AKU SUKA...TAPI RUANG LAH PLAK TERHAD NNT

NI...
Sebenarnya banyak lagi justifikasi Idea aku..ni tapi lau citer kat sini pon korang just baca and paling tinggi pon komen jer kat sini...tak der masalah ..mana tau salah sorang daripada korang yang baca ni..ropenyer Pelabur Asing yang rasa tertarik ngan idea aku pastu berminat nak wat investment...ha3 perasan tak aku.? .tak per itu pon salah satu cara nak motivasi diri gak tu..perasan benda yg baik takpe..jgn perasan benda yang menjatuhkan org dah...idea kalau setakat idea tak der orng sambut..pon dia dok kat situ jer ler....
Hurm ok lah korang..baby aku dah nangis dah..nntilah aku sambung lagi celoteh ni.. bye...


SHARE THIS

Facebook Comment

0 ulasan:

Sebarang cadangan, pandangan & komen sangat dialukan bagi menambahbaik mutu blog ini. Terima kasih.